Ĉe/Je ŝia vido
如果有人问我:昨天的《法老王》发了几遍?我的回答:四遍。弓教授发了两遍,我发了两遍。如果有人问我:读了几遍?答:三遍!我为啥要说这些?我就想知道:大家有没有在意《法老王》?读了几遍?学了什么?
在昨天的《法》里,我看到了这句:La kolero ekregis lin kaj sento de l' humileco ĉe la penso, ke li, ... 看完这句,我就想玩个游戏,旨在加深对ĉe/je的认知和学习。
先读,后玩:
Kiam li vidis ŝin, ĉiuj liaj embarasoj kaj zorgoj malaperis for.
要求:将上句合并为一句。
我的答案:Ĉe/Je ŝia vido ĉiuj liaj embarasoj kaj zorgoj malaperis for.
大家可能对我的答案中的Ĉe/Je ŝia vido的结构不理解,甚至怀疑它的正确性。下面我提供几个例句:
1. V sendube ekbolus de kolero /ĉe/je lia vido kaj plenumus ion ... <p143>
2. P je/ĉe lia vido rememoris ... <p151>
3. la juna viro paliĝis ĉe/je lia vido <p171>
4. Ĉiu guto de la sango ektremis en la juna patricio ĉe/je ŝia vido. <p320>
5. lia koro ekbatis pli vive je/ĉe ŝia vido <p278>
6. ŝi konfuziĝis ĉe/je lia vido <p630>
7. je/ĉe lia vido ŝi ankaŭ haltis, kvazaŭ fiksita al la tero. <p563>
8. je/ĉe lia vido mi memoris ... <p92>
至于的ĉe/je la vido de的例句,若用“吹牛逼修辞格”,我收集了一大箩筐,没有一百句,也有八九十句,只是懒得去翻笔记,我就不发布了。